[Csaladtortenet 2] Eljegyzési anyakönyvek

F. B. fbaranyister at gmail.com
2022. Május. 10., K, 06:51:52 CEST

 Tisztelt Családtörténet Lista!

Kezdő családkutatóként talán olyasmit kérdezek, ami számotokra nyilvánvaló,
de engem meglepett és ezért szeretnék tisztábban látni, ebben kérem a
segítségeteket.

19. századi római katolikus anyakönyvek tanulmányozása közben most már
másodszor találkozok úgynevezett eljegyzési anyakönyvvel (vagy eljegyzési
adatokat tartalmazó külön listával), ami nem azonos a házassági
anyakönyvvel (noha értelemszerűen a kettő tartalma nagymértékben
megegyezik, hiszen gyakorlatilag ugyanazok a párok házasodtak is, akik
előzőleg eljegyezték egymást).

A kérdésem: mennyire volt ez (mármint az eljegyzési anyakönyv vezetése)
gyakori, vagy inkább kivételnek tekinthető? És mennyire volt kizárólagosan
jellemző a katolikusokra, vagy a reformátusoknál is volt, esetleg van ilyen
(csak én eddig nem találkoztam ilyennel)?

Köszönöm előre is a magyarázatot!

Baranyi-Sterbinszky Flórián