[Csaladtortenet 2] Eljegyzési anyakönyvek

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2022. Május. 10., K, 12:02:37 CEST

 Nemrég leltároztam a nemesvitai római katolikus plébániai adattárat,
amely eléggé hiányos - ideértve a nyilvántartásokat is.
 Nemesvita a Veszprémi Egyházmegyéhez tartozik, a nyomtatványok
egyházmegyei
fejléccel, az egyházmegye saját nyomdájában készültek.
 A bérmálási és eljegyzési anyakönyvek, valamint iratanyagok közt a
következőket találtam:
Bérmálási anyakönyvek 1895, 1907, 1920, 1926, 1934, 1942, 1950, 1957.
Eljegyzési anyakönyv 1908-1909; jegyesek anyakönyve 1920-1931.
Eljegyzési szerződések az 1900-as évek elejétől az 1940-es évek közepéig.
Az eljegyzési iratok közt egy lesencetomaji eljegyzési bizonyítvány
1888-ból.
Jegyesek naplója 1913-1920; jegyesek naplója 1934 töredék; jegyesek naplója
1935-1958.

Tehát léteznek ilyen anyakönyvek, illetve anyakönyv-jellegű
nyilvántartások, de ezek
nagyobbrészt a plébániákon kutathatók csak. Kivéve azokat, amelyeket
időközben
a levéltárak begyűjtöttek.

Üdvözlettel: András

Szigetiné Ili <zekany at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. máj. 10., K,