[Csaladtortenet 2] Elhalálozás helyének kiderítése

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Május. 11., Sze, 19:32:18 CEST

Kedves Listatagok!

Hadd meséljem a történet további alakulását! Hátha valakinek egyszer lesz
hasonló problémája, amiben segítséget jelent. Egyszersmind köszönöm
mindenkinek, aki tippekkel segített. :)

Deák Tamás javaslatára az elhunyt lekérdező kapcsolati űrlapját kitöltve
próbálkoztam, de nem lettem előrébb a válasszal. Tulajdonképpen tartalmilag
ezt az oldalt kaptam meg részleteiben kimásolva:
https://nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_szemelyi

Keppinger Boglárka tanácsa volt a keszthelyi plébániák felkeresése, hátha a
temetés végül mégis csak Keszthelyen történt, ha a haláleset nem is.
Keszthelyen két plébánia van, írtam mindkettőnek. Ez volt a nyerő tipp.
Kiderült, hogy a temetésre a haláleset után 1 hónappal  került sor,
szerencsére Keszthelyen. A temetési anyakönyvből az is kiderült, hogy a
haláleset Zalaegerszegen történt, és dédapám akkori felesége Ejury Lenke
volt. (Aki nem a dédmamám, tehát el kellett váljanak, mert a dédmamám
később hunyt el, mint a dédapám.)

Ezt követően kikértem a halotti anyakönyvi kivonatot a zalaegerszegi
hivatalból. Ma kaptam kézhez az iratot. Sajnos, elég szűkszavú a papír, nem
szerepel benne a halál oka sem, sem pedig hogy mikor és hol házasodott
Ejury Lenkével.

Papes Zsuzsa megtalálta az egyházi anyakönyvi bejegyzést dédapám
születéséről, itt feljegyezték a dédmamámmal való házasságának időpontját,
amit Zsuzsa szintén elküldött az egyházi anyakönyvből. (Ez az adat az FS-en
is elérhető polgári anyakönyvben nem szerepelt.) Ez alapján kikértem a
megfelelő önkormányzattól a házassági anyakönyvi kivonatot, amit még nem
kaptam meg, de hátha szerepel benne, mikor váltak el a dédszüleim.

Még egyszer köszönöm mindenkinek, aki foglalkozott a kérdéssel!

Üdv:
Peti

Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. ápr. 27., Sze,
10:15):