[Csaladtortenet 2] Mi a gyerek családneve?

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2022. Május. 29., V, 21:46:53 CEST

Kedves Kutatótársak!
Mi a gyerek családneve az alábbi esetben? (Indexeléshez kellene tudnom.)
Eredetileg törvénytelennek írták be Gselman Erzsébet fiát, Józsefet az
1883. december 24-i keresztelőn.
Aztán a megjegyzés rovatba azt írták, hogy "Hibásan jelentették be. A
törvényes férj Fördős István. A nő Antal Józseffel állt össze." És utólag
az anya neve fölé írták, hogy Fördős István.
(Azt nem tudom, hogy az 1903. május 3.-i dátum a bejegyzés idejére
vonatkozik-e, vagy hogy a gyerek akkor halt-e meg, de nem Sárszentlőrincen,
az biztos.)
(jobb oldal, alulról a második bejegyzés, 97. sz. sor)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSPH-DFWW?i=497&cat=135299

A mai törvények szerint tudom, hogy alapesetben Fördős lenne a gyerek, de
19. századi hasonló esetekben eddig azt láttam, hogy a gyerek az anya nevét
kapta. Most elbizonytalanodtam.
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdv,
Anna