[Csaladtortenet 2] lehetséges, hogy 2 Devera Maria létezik

Dániel Daróczi danidaroczi1 at gmail.com
2022. Nov. 29., K, 15:16:11 CET

Kedves Tagok

Egy kesze-kusza szál kibogozásában kérném a segítségeteket. Nem is tudom,
hogy hol kezdjem, talán a kutatás folyamatát írom le.
A tárgyban említett Devera Máriával kapcsolatban.
Devera Maria 1893.szep.17.én Salgótarjánban házasságot kötött Vavrik
Antallal. Ott Kusztrak Mihály özvegyeként szerepelt.
1890.március.30 Gizella
1892.augusztus.25 Antal
törvénytelen gyerekei születtek Devera Marianak akiket törvényesített a
házasság Vavrik Antallal, majd
1895.március.24.én János gyerekük is megszületett. Mind a 3 gyerek
Salgótarjánban.
Azután elkezdtem keresni, hogy Kusztrák Mihálytól született e gyermek,
illetve hogy hol és mikor házasodtak össze. Azt tudtam a Vavrikkal való
házasságukból, hogy Maria márkusfalvai.
Aztután jöttek a csavarok, ami miatt már azon gondolkodom, hogy a kutatás
során 2 Devera Mariára bukkantam, vagy lehetséges, hogy mégis egy?
Az első amit találtam Paulina születése 1882.április.17 Borsodnádasd. Aki
1883.május.5 halt meg a kazári akv-ban találtam meg, ahol szerepel h
Nádasdon született. Közben azon is voltam, hogy megtaláljam Mihály halotti
bejegyzését.
Mivel Márkusfalva szóba jöhetett, ott találtam meg a 2. gyereket Kusztrak
Mariat, aki 1875.december.20án született. Ezen bejegyzésben, az anya neve
alatt Lethanfalu, apjánál Márkusfalu szerepel.
Mint a kutatás közben kiderült ez a Mária megházasodott. 1897.február.27
Salgótarjánban Golitko Jánossal. Maria születési ideje pontosan stimmel a
Márkusfalván találtal. Az anya Devera Maria özvegyként szerepel, holott már
házas volt Vavrik Antallal. Bár ezen még annyira nem akadtam fent.
Mivel még nem volt meg a Kusztrak Mihály halála, ezért kutattam
borsodnádasdon ahol véletlen találtam egy halotti bejegyzést Istvánról, aki
2 éves korában halt meg 1882.május.19. igen ám de ott mint Devera Maria
törvénytelen gyermekeként szerepelt. Majd Kerestem a születésijét amit a
márkusfalvi akv-ban meg is találtam, miszerint 1880.március.18-án
született, törvénytelenül. Itt elgondolkodtam, miszerint Maria már házas
volt Mihállyal. Bár hozzá
teszem ezen születési bejegyzésnél Devera Maria Farkasfalu-ból származik.
Lehetséges, hogy 2 Devera Maria van akik szinte azonos utat jártak be?
Az apa halálát kutatva ismét találtam egy gyermeket Franciskát aki
1886.június12én Baglyasalján salgótarjáni akv-ban találtam meg és
1886.október.21én halt meg.
Hogy még jobban bonyolítsam a dolgot, találtam egy Vavrik Ferenc halotti
bejegyzést, 1896.november4. Baglyasalja salgótarjáni akv, aki Mizserfán
született 13 évvel ezelőtt. Hmm hisz akkor még Mariának volt férje Mihály.
Ebből kiindulva kutattam tovább és meg is találtam 1884.február.19én a
születésit a kazári akv-ban. Ahol Ferenc Mihály néven keresztelték. Majd
észrevettem h az anya családi neve Szentandrási és nem Devera. De tudtam,
hogy Maria anyja Szentandrási volt. Így tudtam, hogy ez a Ferenc az én
Mariam gyereke.
Majd a kutatás közben megtaláltam Kusztrák Mihály halottiját aki
1887.március.5én hunyt el Mizserfán és a mátranováki akv-ban találtam meg.
Kérdésem az, hogy István aki törvénytelenül született és törvénytelen volt
mikor meghalt az akv-ban, lehetséges, hogy az egy másik Devera Maria
lehetett? Sajnos ez idáig nem találtam meg a Mihállyal kötött házasságit
illetve egyik szülő születésijét sem.
aki esetleg ezt végig tudta olvasni és megérteni :) és van ötlete az kérem
ne tartsa magában.

Minden segítséget előre is köszönök
Üdv Dani