[Csaladtortenet 2] Elakadások az 1700-as évek elején

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Okt. 8., Szo, 10:42:00 CEST

Kedves Listatagok!

Olyan ponthoz érkeztem, amin nem tudok átlendülni, mert eddig minden
próbálkozásom zsákutcába vezetett. Azért írok, hátha valakinek van még
ötlete, hol és hogyan érdemes keresni.

Az egyik ilyen pont: Czumpf Mátyás/Mathias és Fülöp Helena/Ilona házassága:
1738. jún. 1. (a menyasszony - a gyermekek születési bejegyzése alapján -
tévesen lehet Maria)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:6N39-PXGN?from=lynx1UIV8&treeref=LC1L-NBQ
(Legidősebb gyermek: Joannes, 1740. júl. 1.:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XSS6-LT?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AVCC9-97S
)

Nem találom sem a vőlegény, sema  menyasszony születését. A házasság, ha
jól értem, Zsirán (FamilySearch-ön répcevisi anyakönyv) köttetett, de itt
nem találtam őket. A környékről Szakonyban vannak még felmenőim, de itt
1730-ban indult a keresztelések anyakönyvezése, illetve néztem még Újkért
és Egyházasfalut (ez utóbbi nem indexelt, 1723-tól 1700-ig lapoztam
visszafelé, de a Czumpf egyáltalán nem, a Fülöp is csak elvétve fordult
elő). Továbbá, a vőlegény özvegyként van feltüntetve, de nem találtam meg
az első házasságát sem. Index alapján próbáltam Sopron vármegyében Fülöp
Helenás találni, Sütörön van egy 1712-es és 1714-es születésű lány, akik
korban szóba jöhetnének, de egyrészt kicsit messzi településnek tűnik, és
mozog bennem, hogy "ökölszabály" szerint a lányos háznál volt a menyegző. A
vőlegény születésének nyomát sem találom.

A másik elakadási pont Kövér Mátyás/Mathias és Persics(?) Katalin/Catharina
házassága. A legidősebb gyermekük, akit megtaláltam, 1741. szept. 14-én
született Catharina, szintén Zsirán:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XSSX-H9?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AVCCM-R32
viszont a szülők házasságát vagy születését itt sem lelem.

Szóval, a kérdés: hogy lenne még érdemes próbálkozni?

Előre is köszönök minden segítséget!

Üdv:
Peti

--