[Csaladtortenet 2] Arcanum tapasztalatok

Zoltan Kosztolanyi ZoApoca45 at hotmail.com
2022. Sze. 26., H, 11:58:30 CEST

Kedves Listatársak,

A Kosztolányi családomat kutatom jó ideje de elakadtam a 1700-as évek vége felé, amikor is Mihály nevű szépapám felbukkant Sáriban, Pest Pilis Solt vármegyében (PPS)

Ettől a Mihálytól jönnek le a  dabasi Kosztolányiak, köztük az én ágam is.

Az 1700-as évek kezdetén a török kiűzése után a PPS újratelepítése a helyi arisztrokrácia szervezésében indult be, főként német és Felvidéki szlovák betelepülőkkel.

Sári községben a Dunaharaszti illetőségű báró Laffert családja  szervezett közel ezer fős migrációt, Sári-Méntelek majorba és más ottani birtokaikra.

Feltételezem, hogy listák is készültek a betelepített családokról, személyekről további azt is remélem, hogy ha léteznek ilyen listák valahol a Laffert család irattárában akkor azon szerepel a Mihály szépapám is.

A Laffert családtörténetet Dr Bakay Mária néhai genealógus kutatta a GENI oldal szerint, ez talán egy lehetséges nyom ha valaki tud erről többet méltányolnám az útbaigazítást.

Üdvözlettel

Kosztolányi Zoltán