[Csaladtortenet 2] Kellemetlen információ átadása?

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2023. Ápr. 11., K, 14:02:45 CEST

Kedves Péter!

Én azt szoktam mondani, hogy mindenre fel kell készülni, mert nem
tudod mit találsz.
Másik a nemesítés. Az 1900-as évek elején divat volt nemesíteni magát
a családokban, akár egy ilyenre isemlékezhettek, és találtak egy nemes
Pintér családot.
Viszont, lehetett nemes, kisnemes, aki elszegényedett, vagy nem tudta,
vagy nem akarta nemességét igazolni.
A nemesek nem adóztak úgy mint a közemberek, és évente egyszer mentek
a vármegyéhez képviselőt választani. Ennyi volt a különbség közte, és
a többi földműves között a legtöbb esetben.

Kb. 20 éve egy amerikai színes bőrű házaspárnak fehér bőrű gyxereke született.
A férj rögtön beadta a válókeresetet, de az apasági teszt igazolta,
hogy ő az apa.
Kérdezték az orvost, hogy ezt hogy?

Az orvos azt mondta, kérdezősködjenek a rokonságban.
A FÉRJ 80 éves nagynénje elárulta, hogy az egyik ős a cukornád
ültetvényes szakácsnéja volt, akitől gyerek született. Visszaütöttek a
gének.

Másik történet: A Who do you think you are? című sorozatban Jerry
Springer, amerikai showman kutatta őseit.

Az egyik ős házasságon kívül egy leánygyermeket szült, aki mikor
felnőtt és férjhez akart menni, bejelentkezett a Baden-Würtenberg-i
nasgyhercegnél, mivel az apa az egyik családtag volt. Ment a levél az
irattárosnak, aki azt visszaküldte: "Ne bolygassuk". Így a
nagybácsitól egy ónkészletet kapott a nagyhercegtől a leány. Majd két
generációval később a dédszülők ennek árából vándoroltak ki Amerikába.

Jerry Springer a családjával engedélyt kapott az egyik würtenbergi
kastélyt meglátogatni. A főfolyosón az ősök képei festményeken.
Mindenkinek szőke haja, és fehér bőre, mint Jerry Springernek és három
fiának.

Még anno a radixindex levlistán volt egy pesti hölgy, akinek
hajdúsági, és  szabolcsi ősei voltak.
Kérte a segítségemet.
Aztán kiderült, hogy 1880 körül névváltozás történt, és az ősök
visszafelé roma származásúak voltak.
Két centis nagy betűkkel kaptam a válaszlevelet, hogy nem vagyok
megbítózható, és azóta nem is hallottam felőle.
Az önérzete nem bírta elviselni.

Üdv, Zsolt!