[Csaladtortenet 2] Francia felmenő?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Ápr. 12., Sze, 06:19:21 CEST

Kedves Listatagok!

A húsvét nem várt érdekességet hozott. FamilySearch-ön válaszolt az egyik
távoli rokonom (nagypapám ötöd-unokatestvére), akivel összeért a családfa.
Azt mondta, hogy a közös águnk Franciaországból származik. (Abban eddig is
biztos voltam, hogy "valahonnan jött", mert elég alaposan kutattam a
vezetéknevet és ugyanoda futott az összes magyarországi szál.)

Van esélyem megtalálni egy francia felmenőt, ha csak a nevét tudom (Fatalin
Ádám/Adamus), és egy (hozzávetőleges) születési évet? FS-re próbáltam
beírni, csak a hecc kedvéért, de nem láttam szimpatikus találatot.

Amit tudok róla: 1772-ben házasodott Vas megyében (felesége Hosszú Éva),
illetve 1788-ban hunyt el. Körülbelül 1748-ban születhetett.

Illetve hátha van valakinek tippje: hogyan vagy miért keveredhetett
Magyarországra a jóember? (A napóleoni háborúkra gondoltam először, de el
is vetettem, mert azok jóval később voltak.)

Köszönöm:
Peti