[Csaladtortenet 2] [MACSE: 27925] Szamossályi Ballák

szael szaeltan at gmail.com
2023. Ápr. 12., Sze, 09:29:19 CEST

Kedves Balla András Tibor és Gabi!
Balla Lajosné Szabó Amália 1896-ban halt meg 35 évesen (Porcsalma állami
akv, itt vezetették Sályit - nincs FS-en).
Szülei: Szabó József (Csengerújfalu), Árkosi Mária (Óvári).
Özvegy Szabó József 1849-ben Csengerben vette el özv. Balogh Andrásné
Árkosi Máriát +1884 Sályi 70 évesen (utóbbi nagyszülei az én felmenőim is).
Árkosi Mária 1863-ban VIDA Lászlóné lett Óváriban, innen hát a kettős név
Szabó (Vida) Amáliánál.
(Akinek talán igazi édesapja is Vida László lehetett - további érdekesség,
hogy az édesanyja 47 évesen szülte!).

Vagyis K. Balla Lajossal ezért nem tudtak végül összeházasodni, mert Amália
hamar meghalt. Talán készültek rá.
Kérdés még, hogy az árvákat ki nevelte? Valósszínűleg az édesapjuk.

Vida cs.: szamosangyalosi eredetű (vizi)molnár család, amely a Szamos
mentén, de főleg Komlódtótfaluban terjedt el.
Árkosi cs.: csengeri és óvári család (teljes leszármazása a Csenger város
családjai c. könyvemben).
üdv: Előd

András Balla <ballaandraska at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 11.,
K, 15:50):