[Csaladtortenet 2] van esélyem / hol keressem

Panni Holécziné holeczipanni at gmail.com
2023. Ápr. 19., Sze, 12:00:01 CEST

Kedves Listalakók!

Ükanyámnak volt egy törvénytelen gyermeke a férje halála után (több is, de
csak emberünk érte meg a felnőttkort) Neve Szarvas Péter.

Vele úgymond minden rendben, megvan a születésije (Tass), halottija
1971-ből (Bp.) kórházi bejelentés alapján.
Családi állapota nőtlen, dömsödi lakos, házasság rovat kihúzva.

Kíváncsiságból lekértem az online földhivatali tulajdoni lapot a lakcímére
és akkor ért a meglepi...
A tulajdoni lapon az szerepel, hogy 1954-ben jegyezték be a lakcímre őket
és 1/2-ed részben feleség is szerepel. De csak annyi, hogy Szarvas Péterné
Molnár Julia, se anyja neve, se születési dátum, semmi egyéb adat. Mai
napig ez szerepel rajta, nincs más tulajdonos, örökös, leszármazott,
széljegyzet, semmi.

Most itt állok értetlenül, hogy akkor nőtlen volt, házas, özvegy vagy mi?
Ugyebár Pest megyei anyakönyvek nincsenek az FS adatbázisban. A szomszédos
községeket átnéztem, de ott nem találkoztam házassággal, ha volt, akkor
valószínűleg Pest megyében.

Hab a tortán, hogy múlt héten munkámból kifolyólag a földügyi
kifüggesztéseket néztem a magyarorszag.hu-n és ott is felbukkant, hogy a
hiányos adatokkal nyilvántartott hrsz-ek tulajdonosait keresik. Tass
településen. Szarvas Péterné Molnár Julianna + a dömsödi lakcím.
Általában földtulajdonhoz hozzájutni az alábbi módokon lehetett:
a, helyi lakos volt, vagy ennek örököse
b, szomszédos település lakosa és valamelyik helyi tsz-ben dolgozott, így
részarányt kapott a földosztáskor, kárpótláskor
Körbenéztem a környező településeket, most már célzottan Molnár Julianna
nevű születéseket, házasságokat, de sorban lyukra futottam, semmi, mert
vagy gyerekként elhunyt, vagy máshoz ment férjhez. Egyik delikvens 1996-ban
hunyt el, a magyarorszag.hu-n sikerült is lekérdezni a halálozási dátumot,
úgy mint Molnár Juliannát, de ha beírtam, hogy Szarvas Péterné, akkor nem
tudta azonosítani, valószínűleg nem ez az asszonyneve neki sem.

Szóval úgy tűnik végül csak Pest megye marad. Szerintetek van-e arra
esélyem, hogy nem egyenesági leszármazottként, és házasság dátumának
ismerete nélkül kapjak valami felvilágosítást a Pest megyei levéltártól,
esetleg a dömsödi anyakönyvi hivataltól?

Köszönettel:
Holécziné Panni