[Csaladtortenet 2] Potyrata Ferenc Novotny Emilia

Dániel Daróczi danidaroczi1 at gmail.com
2023. Aug. 1., K, 12:55:21 CEST

Kedves Tagok!

Ismételten a segítségeteket szeretném kérni a Poti(y)rat(l)a és Novotny
rejtélyben, ahol több kérdés is felmerül.
Adott Potyrala Ferenc (1872.júl.19. Ropica Polska) és Novotny Emilia
(1881.jan.10. Nagytapolcsány) házaspár, ahol nincs meg a házassági
bejegyzés.
Először gondoltam, hogy Emilia születési helyén volt az esküvő, de sajnos a
nagytapolcsányi házassági bejegyzések - ha jól emlékszem - 1869-től nincs
fent FS-en. Elsőszülött fiúk 1899-ben született Görömbölyön.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y33S-278?i=133&cc=1452460&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQKDZ-NFQ7

Ahol szintén nem találtam a házasságit. Feltételezem, hogy 1897 és 1899
közt volt, mivel az 1899-es születésinél Ferenc a házassági anyakönyvi
kivonattal igazolta magát.
Második és harmadik gyermekük születési helye Polnisch Ostrau (1901 és
1903) itt is néztem,
hogy esetleg nem éltek e 1897-1899 közt, de itt sem találtam meg a
házassági bejegyzést.
1901 Mária Magdolna születésije
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9M7-1H3R?i=153&cc=1804263&cat=2171760

1903 Emil születésije
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-89M7-1ZLP?i=49&cc=1804263&cat=2171760

Ez lenne az egyik kérdőjel.

A másik kérdésem, hogya 2. János gyermekük 1908-ban született Görömbölyön.
Találtam egy halotti bejegyzést a kazári polg. akv-ban. 1921.nov.1. DE ott
az anya neve Pristák Julianna szerepel és az apa néhai Potirata Ferenc.
Bejelentő Potirata Rezső, aki János testvére volt. Vajon miért mondta, hogy
az anya Priszták Julianna (és itt az apa miért néhai?), aki egyébként
Novotni Emilia anyja. (akinek 3 névváltozatáról tudok). Ha kiszámolom kb
1906-ban született. Lehetséges, hogy az 1908ban született Jánosról van szó?
A csavar az egészben, hogy a jánosaknai temetőben
találtam 4 db fém keresztet, ahol szerepel Potirata János de mellette
Potirata Jánosné is. Egy újabb kérdés, hogy ez a János az 1908-ban
született? Vagy egy 3.? És ki lehetett Potirata Jánosné? Mert akár 1906 v
1908 ban született János, akkor is kiskorú volt a házassághoz, mielőtt
meghalt 1921-ben. A másik 2 kereszten János testvérei szerepelnek Emil és
Rudolf.

Emil 1921.nov.15. halt meg szintén a kazári polg. akv-ban található, ahol a
szülők Potirata Ferenc és Novotny Emilia szerepel. A bejelentő az anya.
Érdekes, hogy itt az apa elméletileg életben volt.
Ami azért furcsa, mert lánya Mária Magdolna házassági bejegyzésében, ami
1919-ben volt Lőrincin, ott már néhaiként szerepel. És ami itt egy újbóli
csavar, hogy az anyja neve Novotny Julianna és nem Emilia.
Elírásról is lehetne szó, de mind az egyházi mind az állami bejegyzésben
megegyezik a szülők nevei.
Lehetséges lenne 2 Potirata Ferenc? De ez idáig még egy Potirata Ferenc
halottit sem találtam. Pedig az alsózsolcai levéltárban átnéztem a
görömbölyi halotti akv-t.
Sőt a lőrinci halotitt is, ahol 1919-ben Mária Magdolna élt és ott
házasodott meg.
Az összegyűjtött infók alapján Potirata Ferenc 1908 és 1919 között halt meg
vhol.

Tudom, hogy eléggé bonyolultam írtam le, de az egész ügy elég bonyolult, és
ezt még tudnám fokozni, de már az is nagy segítség lenne, ha vki tudna 1-2
tippet adni, amit én esetleg nem látok át.

Üdv Dani