[Csaladtortenet 2] Tura 1800 előtt

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2023. Aug. 6., V, 09:27:20 CEST

Sziasztok
Lehet nektek is vannak "kedvenc" ágaitok, amik nagyobb figyelmet kapnak a kutatásaitok után. Nekem vannak. ilyen pl anyukám vezetékneve, ami a Pásztor volt. Gyerekként mindig hallgattam, hogy "kunok vagyunk" (Kunszentmáronban lakott a klán) - ezt mára tudom, hogy csak részben igaz :)Na de a lényeg.7 évnyi kutatás után bizonyságot nyert, h Turáról költözött a városba az ősöm 1800 elején. https://www.familysearch.org/tree/person/details/LLWL-5Y6
Kunszenmárton egyébként zseniális régi iratok terén. "Aranybánya". Két napot töltöttem a Levéltárban és még heteket tudnék, annyi irat van. (Máshol meg SEMMI sincs).Az FS-en egy adóíven Turai v Pásztor Márton néven szerepelt az ős - ott már lehetett sejteni, hogy hova valósi, de most egy béres listán egyértelűen fel volt tüntetve a város)A születési ideje 1784-86 körül lehet Mártonnak
Szóval Tura.Sajnos a születési anyakönyvek megsemmisültek ebben az intervallumban.Házasságnál vannak potenciális szülők, de ezzel nem nagyon megyek semmire.
Az Országos összeírásokban egyébként 1720-ban bukkan fel a Pásztor név (Márton). https://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Tura/index.htm?fbclid=IwAR31_QfUNC2o63NP9MpikafZklxhm2D4P1Ai61TwDZ_gagZKOaqhaZrbP78Egyébként gyakorlatilag 100%-nak gondolom, hogy hozzám tartozik. (Tapasztalatom szerint rengeteg esetben, először az apa nevét kapta a születendő első fiú. Így volt ez ebben a családban is.)

A kérdésem, hogy szerintetek itt van még értelme "továbbtúrni" ezt a vonalat? Ha igen merre induljak el?Bérmálási listák jutnak még eszembe, de nem tudom h van-e értelme keresgetni, hol lehet?Az, hogy honnan kerültek Turára a Pásztorok 1720-ban - szintén nem tudom, hogy lehetne kideríteni.
Üdv: Péter