[Csaladtortenet 2] Kiss Rozália

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Aug. 16., Sze, 18:33:56 CEST

Kedves Kutatótársak!

Az alábbi problémába futottam bele.

Neszler Mátyás 1849. május 1-jén feleségül vette Kiss Rozáliát Türjén:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS54-P94H-3
A feleséget ekkor 20 évesnek írták.

Kiss Rozália elhunyt Türjén, 1877. máj. 4-én:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS54-P9HQ-P?mode=g
Ekkor 43 évesnek írták, ami nyilvánvalóan téves, viszont szerepel a
születési helye: Prága, ami alihanem Sümegprágát jelenti, amit Csehin
(Sümegcsehin) anyakönyveztek.

A bonyodalom abból adódik, hogy két lehetséges keresztelés kerül szóba:
- 1826. ápr. 21.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-119M-5?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2F3-QS9
- 1827. aug. 4.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BYL-G?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2FM-KR6

Mi alapján tudnék választani a két lány közül? Átlapoztam a csehi
halottikat és a házasságokat, eredménytelenül. Olyan, mintha a másik lány
"felszívódott" volna. Lehet, hogy nem házasodott meg, de sokáig élt...
A házassági tanúk és a gyermekek keresztszüleinek összevetése sem volt
eredményes.

Magamtól a fiatalabb lányt választanám, mert az idősebbik már a 23-at is
betöltötte a házasság időpontjában, a fiatalabb még nem volt ekkor 22 éves.
Hogy tudnék ennél "erősebb" bizonyítékot gyűjteni?
(Az is talány, miért Türjén házasodtak, ha prágai születésű volt a lány, de
lehet, hogy itt lesz a titok nyitja.)

Köszönöm:
Peti

--