[Csaladtortenet 2] Rakovics Erzsébet

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Aug. 26., Szo, 19:30:41 CEST

Kedves Listatagok!

Zátonyra futottam egy házaspárral. Mielőtt végleg "eltemetem" ezt az ágat,
még teszek egy kísérletet a levelezőlistával, hátha van valakinek új
nézőpontja. :)

Kiss János (FS ID: GMXD-JVC) és Rakovics Erzsébet (FS ID: GMXD-VKK)
gyermekeit 1824-1834 között Alsópáhokon, ill. Csehin (Zala vm.)
anyakönyvezték. (Legalábbis, akiket eddig megtaláltam.) A szülőket
mindenhol katolikusként jegyezték.

Az első gyermek (János) keresztelésénél az apa mészáros (lanio) és diósi
(valószínűleg ez Dióskált jelenti).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1BTX-K?mode=g&cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2HJ-XRZ
Az utolsó gyermek halottijában az apa néhai alsózsidi korcsmáros, az anya
néha lesencetomaji lakhelyű.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GT9Q-DHV?view=index&personArk=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6V9F-LPFF&action=view
Lányuk minden valószínűség szerint Türjén házasodott (bár a szülők neve nem
szerepel, a halottiból kiderül a prágai születés).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS54-P94H-3

Az említett páros halálozását kerestem 1834-1895 Alsópáhokon, Csehin,
Alsózsiden, Lesencetomajon és Türjén. Rakovics Erzsébetet sehol sem
találtam, Kiss János természetesen mindenhol akadt, de egyik sem meggyőzően
az, akit keresek.
A házassági bejegyzést kb. 30 anyakönyvben (eredménytelenül) kerestem már.
(Salomvár rk., Jánosháza rk., Dióskál rk., Türje rk., Alsópáhok rk., Csehi
rk., Gencsapáti rk., Pázmándfalu rk., Röjtökmuzsaj rk., Csabrendek rk.,
Csákány rk., Csernye ev., Orosztony rk., Mihályfa rk., Nemesbük rk., Súr
rk. és ev., Bakonyszombathely rk. és ev., Veleg ev., Nyirád rk., Várpalota
ev. (rk. megsemmisült), Öskü rk. és ev., Pacsa rk., Sármellék rk., Szentpéterúr
rk., Lesencetomaj rk., Zsid rk.)

Arcanum, Hungaricana nem hozott releváns találatot.

Mivel lenne még érdemes próbálkozni az elengedésen (és a környék további
fésülésén) kívül? Vagy inkább engedjem el? :)

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv:
Peti

--