[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2023. Dec. 3., V, 08:17:21 CET

Saját családfámnál számomra az volt az irányadó, hogy az anyakönyvekben a
történelem jelenik meg. Anyai nagyapám családja az 1730-as években érkezett
Báden-Würtenbergből Gyulára. Az ottani németek zárt közösségben
éltek(Németváros) és lassan asszimilálódtak. A családfájukon a neveket
mindig úgy írtam ahogy az anyakönyvben volt, vállalva az elírásokat is,
minden egyebet, foglalkozás vagy megjegyzés, magyarul. Ez a módszer számomra
tükrözte azt a változást, hogy nagyapám már csak a nővérével beszélt
németül. Igaz, én papíralapon készítettem hatalmas tablókat lehetőleg
képekkel is.
Más családfájába szerintem nem illik belenyúlni, legfeljebb ha hozzáfűzni
valóm van, jelezném az illetőnek.
Üdvözlettel: Lengyelné Éva