[Csaladtortenet 2] Kádár Mihály

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Dec. 17., V, 15:08:51 CET

Kedves Kutatótársak!

Az egyik felmenőm rendesen feladja a leckét, meg is rekedtem vele.
Megosztom, amit eddig tudok róla, remélve, hogy valaki meglát valami
támpontot, ami felett én elsiklottam. :)

Kádár Mihály első házasságát Szabó Ilonával kötötte 1807. jan. 7-én:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-MG9S-DP?i=562&cat=163733
(tanúk
neve nem szerepel)
Szabó Ilona elhunyt 1814. febr. 7-én.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-6QR1-S?i=184&cat=163733
Kádár Mihály újraházasodott 1814. szept. 13-án Ferenczi Erzsébettel (akinek
ez a 3. házassága volt):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-MG9S-DR?i=590&cat=163733 itt
Szabó István a tanú, aki valószínűleg Mihály sógora volt.

Kádár Mihály meghalt 1850. szept. 7-én, a bejegyzés szerint 67 évesen, ami
1783-ra datálná a születését.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33H-83ZF-P
Nyilván 1783-ban nem kereszteltek ilyen nevű gyermeket, viszont 1780-1788
között összesen 7 gyermeket kereszteltek Kádár Mihálynak a makói református
anyakönyvben. Közülük 2-t sikerült egyértelműen kizárni.

Viszont a többiek szerintem mind megházasodtak, ugyanis 1804-1812 között 4
Kádár Mihály házasodott és egyiket sem írták özvegynek.
dátum feleség
1804. jan. 18. Barta Erzsébet (György lánya)
1807. jan. 7. Szabó Ilona (István lánya)
1809. febr. 1. Szoboszlai Sára (János lánya)
1812. okt. 28. Rácz Erzsébet (Pál lánya)

A feltételezett ötödiknek nem találtam meg a házasságát, csak a halottiját:
1835. márc. 28.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33H-83ZT-2?i=97&cat=163749
50 évesnek írják, tehát 1785 körül születhetett, de sajnos nem
egyértelműsíti, hogy melyik keresztelés tartozik hozzá. Feleségének Kis
Katalint írják, viszont Kádár-Kis házasságot nem találtam Makón, de
gyermekeik 1812-1826 között lettek keresztelve Makón.

A szóba jöhető keresztelések táblázatos formába gyűjtve (a szürke sor
egyértelműen nem a felmenőm, mert elhunyt vagy egyértelműen mással/máskor
házasodott):
# dátum apa anya keresztszülők
1 1780. július 19. Kádár János Szakáll Judit Kalász János, Jenei Ilona
2 1781. október 6. Kádár Dániel Kováts Ilona Molnár János, Kováts Erzsébet
3 1785. június 13. Kádár Ferenc Váradi Sára Sz.Péteri Benjámin, Sz.Péteri
Anna
4 1785. szeptember 16. Kádár György Szabó Mária Bihari Ferenc, Demeter
Erzsébet
5 1786. január 8. Kádár József Pap Katalin Szűts Mihály, Kováts Erzsébet
6 1788. július 7. Kádár György Szabó Mária Szabó Ferenc, Szabó Erzsébet
7 1788. szeptember 17. Kádár Sámuel Börtsök Katalin Nagy Ferenc, Kis Judit
8 1790. szeptember 12. Kádár György Szabó Mária Szabó Ferenc, Szabó Erzsébet

A fentiek alapján lenne valakinek ötlete vagy meglátása, ami alapján tovább
lehetne szűkíteni, hogy melyikük lehetett a felmenőm?

Előre is köszönök minden ötletet!

Üdv:
Peti
--