[Csaladtortenet 2] Nagykürtös

familypali at t-online.hu familypali at t-online.hu
2023. Dec. 22., P, 13:46:34 CET

Kedves János! Én bejelentkeznék a Besztercebányai Területi levéltárba /
1ÁLLAMI TERÜLETI LEVÉLTÁR BESZTERCEBÁNYA ©TÁTNY OBLASTNÝ ARCHÍV V BANSKEJ
BYSTRICI, Cím:  Komenského 26           974 01 Banská Bystrica / megjelölve
a kutatni kívánt területet- helyben és időben, kérnék kutatási lehetőséget
/. Annak idején magyarul és lefordítva- Googli Barátnőm segítségével küldtem
el a levelet. Gondolom Ők is iktatják és megválaszolják.  Az általános
szabály, hogy a kiadhatandó filmen 100 évnél fiatalabb bejegyzés ne legyen.
Ez bizony azt jelentheti, hogy akár 1940-1950-es évek bejegyzése is
letilthat 10-150 év kutatási lehetőséget. Szlovákiában csak az egyházi
anyakönyveket fényképezték. a Civil anyagok a járási levéltárakban vannak,
helytől és személytől függ a kutathatóságuk. Nagyon  jó tapasztalataim
voltak az eddig kutatott helyeken.  Az ott dolgozók a szlovák állam
képviselőik.

Üdv.: Páli Pista