[Csaladtortenet 2] Szövegértelmezés, Loránth Károly

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2023. Dec. 29., P, 17:33:39 CET

Zsirai Károly kérdezett a cetliről:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-SYNX-N?i=339&cc=1743180
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-SYN7-N?i=340&cc=1743180

Olvasatom/fordításom:

---
Laudetur Jesus Christus.
Ao. 1857 1.a novembris Baptizavi Carolum, parentibus R.C. ignobilibus
Franc Fülöp Catharina Lóránth ex Pórszombat, levantibus Michaele
Domján Elisab Miskolczi R.C. ignobilibus ex ? Jakabfa
Joannes ?? ??óczky
paroch. ??
??Stola descenmenda?? (minden betű olvasata kérdéses)

Üdvöz légyen Jézus Krisztus.
1857 november 1-én kereszteltem Károlyt, szülei r.k. nemtelen Fülöp
Ferenc, Lóránth Katalin, Pórszombatról, keresztszülők Domján Mihály,
Miskolczi Erzsébet, r.k. nemtelenek ? Jakabfáról.
??óczky János ??? plébános

(valami a fizetésről, ha a "stola" helyes)

Jakabfai lévén az anya, a vérszerinti(??) Fülöp Ferenc, odát oda
küldötte szülni. A megholt nejének, Lóránt Katalin nővére.
másképpis gonosz ember volt Fülöp Ferenc.
Nb. (latin, "jól megjegyzendő") Ez a gyerek törvénytelen, s ezen
keresztelési jegyzéket, csak 1874ik évben hozta be az anya, azért, nem
is lehetett be ??m az anyakönyvbe.
Pogány... plebános
azért nem Fülöp Károly hanem Lóránth Károly. neve. az anyáról.
---

Juli
/\ /\