[Csaladtortenet 2] örömködés

Amrein Ilona amrein.ilona at freemail.hu
2023. Feb. 3., P, 17:40:01 CET

Kedves Péter!Gratulálok! Talán érdemes kicsit elmélyedni Bácsalmás online családkönyvében is. Ebben Alois Stenger németországi születése is szerepel. Sajnos Heigenbrücken a Würzburgi Püspökséghez tartozik, online nem kutatható.https://www.online-ofb.de/famreport.php?ofb=batschalmasch&ID=I27400&lang=deItt Stegnernek van írva a név:https://www.online-ofb.de/famreport.php?ofb=batschalmasch&ID=I8848&lang=deJohann Bayer, aki az adatbázist kezeli, szívesen vesz minden kiegészítést, korrekciót, így helyre lehet tenni a személyeket. ÜdvIlona-------- Eredeti levél --------Feladó: Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com>Dátum: 2023 február 3 12:29:21Tárgy: [Csaladtortenet 2] örömködésCímzett: csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu>Kedves Kutatótársak!Hadd osszam meg veletek a heti örömömet, mert úgy érzem, nagy előrelépéstsikerült tennem a kutatásban. :)A történet ott kezdődik, hogy anyai nagymamám családja Erdélyből származik,anno anyukám megtalálta a nagymamám bátyja által összeállított "származásitáblázatot", ami biztos sokaknak ismerős a második világháború idejéből...Nagymamám nagyon fiatalon autóbalesetben elhunyt (anyukám akkor volt 11éves), és a családtól így "elszakadtunk", nagymamám nővérét kivéve, akiremég emlékszem gyerekkoromból, de a többi testvérről nem tudtam, csakannyit, hogy összesen heten voltak.Hogy, hogy nem, nagymamám öccsével sikerült felvenni a kapcsolatot, akielküldött két szkennelt papírt, amit még a dédapám gyűjtött össze és írt lekézzel saját magáról, illetve a feleségéről (dédmamámról). Annyit tudtamebből kibogozni, hogy ükmamám (Grau Lujza) nagyszülei Grau Frigyes ésStenger Mária voltak. A Grau-vonalat valószínűleg "el kell engednem", mertnagyon úgy tűnik, hogy nagyenyedi evangélikusok voltak, és legjobbtudomásom szerint a nagyenyedi evangélikus anyakönyvek... eltűntek. Viszontvalahol-valamikor áttértek katolikus hitre, szépapám minden valószínűségszerint katolikus szertartás szerint lett keresztelve. A Stenger-ágról mégennyi információm sem volt.Tavaly év végén "beneveztem" az egy éves ingyenes Ancestryre (1000 főfeltöltésével), de eddig nem vettem elő a projektet. A héten viszontelkezdtem foglalkozni a Graukkal, mert a családi jegyzetek között találtamegy érdekes információt, amivel kapcsolatban már írtam a héten. "*GrauFrigyes unokatestvére volt Hügel József, aki a kolozsvári „Új világ”mulatóhely **tulajdonosa volt (a régi Diana- fürdő mellett).*"Keresés közben feldobott az Ancestry egy nagyenyedi halálozást, az 1 évesGrau Ignácról, kinek szülei Grau Frigyes és Stenger Anna voltak.Megkerestem hozzá a keresztelést, ahol - számomra csodával határos módon -feltüntették az anya születési helyét is: Almás, Bács vármegye. Több semkellett, gyorsan felcsaptam a FamilySearch-öt, és már meg is lett akeresztelési bejegyzése, valamint az eddig hiába keresett Grau-Stengerházasság is. (A házassági bejegyzésben Mariana szerepel, a keresztelésnélAnna, de minden valószínűség szerint végig ugyanarról a személyről van szó.)Stenger Anna/Mária szülei Stenges Alajos/Aloysius és Zauscher Agatha/Ágotavoltak. Mit ad Isten, ezen a ponton összeért a családfám egyheted-unokatestvérrel, akinek jóvoltából a Zauscher-ág a betelepítés előttiidőszakra, Németországba vissza van vezetve! (Rövid internetes keresgéléssorán az is kiderült, hogy a név "magyarosodott" Csauscher formára.)Szerintem az eddigi kutatásaim során ennél nagyobb meglepetés még nem ért,és már 3 napja ezt a kérdéskört boncolgatom. :)Anni, mikor "kezembe" került (persze digitális másolat formájában) dédapámvázlata, eltökélt szándékom volt továbbvinni az ő kutatását. Ez nem vártfordulatot vett.Köszönöm, hogy elolvastátok, további sikeres kutatást kívánok mindenkinek!-- *Janzsó-Berend Péter Zoltán*Okleveles gyógyszervegyész-mérnökEmail: *janzsopz at gmail.com <janzsopz at gmail.com>*Mobil: +36-20/928-49-27*LinkedIn: linkedin.com/in/janzsopz <https://www.linkedin.com/in/janzsopz>*==  ==  ==  ==  ==Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB_____________________________________________________________________________levelező lista honlap: http://levlista.theka.hu/mailman/listinfo/csaladtortenetLevlista fórum: http://forum.csaladkutatas.hu