[Csaladtortenet 2] Hiányzik egy kirakósdarab

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Feb. 25., Szo, 16:02:38 CET

Kedves Kutatótársak!

Van egy Talabér János nevű felmenőm, aki 1802. máj. 13-án született
Szakonyban, és itt is hunyt el 1871. márc. 23-án. 1819-ben feleségül vette
Heisinger Erzsébet ősanyámat, aki 1832. jan. 9-én elhunyt Szakonyban. A
következő "biztos pont" Jánosról, hogy 1850-ben házasságot kötött Galambos
Katalinnal, szintén Szakonyban. János FamilySearch adatlapja:
https://www.familysearch.org/tree/person/details/GW5Y-KMB

Gyanús, hogy Galambos Katalin előtt, de Heisinger Erzsébet után volt egy
második felesége is. Van egy "másik" Talabér János, akinek a felesége
Farkas Katalin volt.
https://www.familysearch.org/tree/person/details/LCHK-V8R
Első közös gyermekük Talabér János 1832. október 27-én lett keresztelve
Szakonyban. Tehát Heisinger Erzsébet halála után kicsit több mint 9
hónappal... Számszakilag "kijön".
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XF9B-JV?cc=1743180

Farkas Katalin 1849, okt. 22-én hunyt el Keresztényben:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XGV5-Q?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6NS1-2QMR
Az 1850-es, Galambos Katalinnal kötött házasságnál keresztényinek írják
Jánost: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XF9T-RX?cc=4133831

A kérdés az, hogy a két jános vajon egy és ugyanaz a személy-e? Azon kívül,
hogy időrendben összeilleszthető lenne a puzzle, passzol az is, hogy
"mindkét" személy bubulcus/pásztor/ökörpásztor/marhapásztor a
bejegyzésekben. A kérdést könnyű lenne megválaszolni, ha meglenne a
Talabér-Farkas házasság, de akkor ezeket a sorokat sem írnám... :D Kerestem
Szakonyban, Újkéren, Csepregen, Völcsejen, Káptalanvisen, Egyházasfalun,
Németlövőn, Cirákon... és kifogytam az ötletekből. Nem kizárt, hogy
elsiklottam a bejegyzés felett, de ha esetleg mégsem, van valakinek ötlete,
hogy lenne érdemes még keresni?

Előre is köszönöm minden sugallatot!

Üdv:
Peti