[Csaladtortenet 2] kibetűzés

Varga István istvan.varga at ikl.hu
2023. Feb. 28., K, 15:25:33 CET

Kedves Lilla!

Az 1725-től vezetett anyakönyvi bejegyzésekből ( amelyek helyenkét
gyakorlatilag olvashatatlanok), hogy az adott időben két családfő
viselte a Sophin nevet.... Pál és János. Pál gyermeke az első bejegyzés
az anyakönyvben (tehát ők akkor már házasok voltak és akár születhetett
már korábban is gyermekük), aztán így következetek: 1726, 1728, 1740.
János 1728-ban nősült, 1730-ban született az első gyermekük, majd 1732,
1738, 1741, 1743). Mindkét párnál volt egy hosszabb szünet a gyermekek
születése során, lehet, hogy átmenetileg elköltöztek és ott is születtek
gyermekeik, de az sem elképzelhetetlen, hogy ez akkori születések esnek
az olvashatatlan részekre.

János felesége Ilona, ami nem volt gyakori név Tótgyörkön, minden
gyermek születésnél Ilona nevű anyát jegyeztek be és nincs is nyoma,
hogy Jánosnak lett volna második felesége.

Judit néven nincs vagy nem látható bejegyzés egyik párnál sem.

Úgy hiszem, hogy ez megoldhatalan lesz, de igazából én János és Ilona
első gyermeke, Anna révén vagyok érintett (egyik ősszülő lehet) és azért
néztem végig az bejegyzések jó részét, hogy megbizonyosodjak arról, hogy
nem halt-e meg gyerekkorában. Szerencsére nem találtam erre vonatkozó
bejegyzést, szóval be tudom emelni a családfába.

Üdvözlettel: Varga István