[Csaladtortenet 2] Mohács; Erdődy János

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Jan. 3., K, 06:51:55 CET

Kedves Listatagok!

Ismer valaki Mohács helytörténetével foglalkozó szakirodalmaz a 19. század
első feléből?

Van egy felmenőm, Erdődy János, akinek "nyoma vész" időben visszafelé
haladva. Erdődy Ida, a szépanyám, volt az első gyermek, akinek a születését
megtaláltam: 1832. szept. 1.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-VN9C-57?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX666-89Q
A keresztszülők a Sauska-család tagja, róluk ezt találtam:
https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Nagyivan-nagy-ivan-magyarorszag-csaladai-1/tizedik-kotet-9475/sauska-csalad-saromberki-974F/

Ida öccsét, Gyulát 1834. ápr. 9-én keresztelték:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-VN9C-8L?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX666-N5X
Itt az apa "nemes nemzetes", valamint az egyik keresztapa báró Mürbach
Friedrich, illetve itt is szerepel Sauska Ida.

Jánosom 1849. szeptember 25-én hunyt el:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSBK-9S7J-N
Felesége 1863. nov. 19-én:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSBK-9SL7-Z

Annak szeretnék utánajárni, hogy egyrészt mi volt János szerepe Mohács
történelmében, illetve hogyan csatlakozik az Erdődy-családfához? Sajnos
ezidáig még az Erdődy-Turay házasságot sem találtam meg, amiben
lehetne erre vonatkozó támpont.

Köszönöm előre is, ha valakinek van ötlete, hogyan érdemes folytatni a
kutatást!

Üdv:
Peti

--