[Csaladtortenet 2] Anyakönyvi kivonat kérése Horvátországból

F. B-S. fbaranyister at gmail.com
2023. Jan. 7., Szo, 17:06:13 CET

Kedves Peti!

Én többször kértem már ki anyakönyvkivonatot a Horvát Állami Levéltárból.
Zökkenőmentes és gyors volt.

Először megírod ide nekik hogy mit akarsz (a lehető legpontosabban hogy ne
lehessen félreérteni):

info at arhiv.hr

Ezután pár napon belül válaszolnak és a türelmed kérik. Majd emailen
jelentkeznek (általában a területileg illetékes megyei levéltárból) és
megírják hogy mennyit utalj és hova. Te utalsz és amint lekönyvelték az
összeget, elkezdik a kutatást a levéltárban és ha megvan a keresett
dokumentum, küldik a kért anyakönyvi kivonat hiteles és digitális másolatát.

Azért se árt pontosnak lenni, mert ha nem találják a megadott adatok
alapján, akkor is fizetni kell.

Pontos összegre már nem emlékszem, de kivonatonként olyan 80 kuna körüli
összeg rémlik (utoljára 2019-ben fordultam hozzájuk, azóta lehet hogy
emeltek a díjszabáson), de mostantól már euróban kell fizetni. 80 kuna az
nagyjából 10-11 euró vagyis 4000-4500 forint.

Még csak annyit ehhez, hogy horvátul leveleztem velük (az akkori barátnőm
fordított, aki szerb anyanyelvű), de úgy tudom, hogy angolul is
kommunikálnak.

Sok sikert!

Baranyi-Sterbinszky Flórián

Re: