[Csaladtortenet 2] Fatalin-Kelemen kettősség?

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Jan. 9., H, 08:27:24 CET

Kedves Listatagok!

Az alábbi érdekességbe botlottam, amit egyelőre nem tudok feloldani.

1840. aug. 3-án keresztelik Fatalin Mihályt Ludadon, Fatalin Erzsébet
törvénytelen fiát:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V7J9-5?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXZ9L-KK4

Házasságot köt 1869. nov. 21-én Kelemen Annával:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SH3-G

Viszont: a gyermekek születésénél az apa már Kálmán Mihály. Kelemen Anna
1872. febr. 9-én hunyt el, Kálmán Mihály nejeként:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SCW-K

Kálmán Mihály újraházasodik 1872. jún. 12-én:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SH4-9
Itt továbbra is csak az anya van feltüntetve, az apa nem.

Nem találtam Kálmán-Faragó házasságot Nagypöse anyakönyvében 1840-1870
között, ami indokolná a fiú névváltozását. Sőt mi több, van sejtésem, ki
lehet az anya, de akire gondolok, ő előbb 1845-ben Horváth Boldizsárral
(itt hajadonként szerepel a menyasszony), majd miután megözvegyült,
1854-ben Szalai Jánossal lépett házasságra.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SHD-J
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3MV-6SHH-J

Van valakinek ötlete, mi történhetett Mihállyal, hogyan és miért lett a
vezetékneve Kálmán?

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv:
Peti