[Csaladtortenet 2] ductor curruum raporaceorum

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2023. Jan. 30., H, 18:13:49 CET

Szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget!
A parádés kocsis (mint olyan szerkezet, amivel mégiscsak gyorsabban
lehetett haladni, mint a közönséges szekerekkel) csak kínomban,és addig
használt opció volt, amíg értelmesebb megfejtés nem érkezik.
Az értelmezéshez talán még annyit, hogy ez a Horák Gyula nem bukkant fel
többé a bogádi házassági akv-ekben 1921-ig, tehát jó eséllyel a környékről
(Pécsről) érkezett esküvői tanúnak.
Továbbá azért az életszerűség is nyomhat valamit a latba, mert hát ugye
1880-ban járunk. A raporaceorum-ot teljesen elvetem, semmilyen értelmes
szótári alak nem igazolja, s nagyon hálás vagyok a vaporaceorum ötletért
(soha eszembe nem jutott volna "v"-t látni az "r" helyére!),a currum miatt
azonban a gőzmozdonyt is elvetem (gyanítom, hogy volt a
gőzmozdonyvezetőre ismertebb latin kifejezés), bár talán a legéletszerűbb,
mert Bogádon a  19-20. század fordulóján több vasúti munkás is élt, és még
gyalog sincs messze a Pécs-Külváros megálló.
Talán tényleg a gőzautó (annak is inkább a gőztraktor verziója) lehet a
befutó?

Mindenesetre érdekes, és nagyon köszönöm az ötleteket, külön Juditnak
a gőzölgős ötletet! [Nota bene, az altató orvosok, az altatás során a
gőznemű altatószernek a légzőkörbe juttató eszközét vaporizátornak hívják!]

üdv:

gy.

Judit Babcsányi <babcsanyi.judit at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. jan.
30., H, 13:01):