[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 146 kötet, 17 szám

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2023. Júl. 23., V, 18:51:06 CEST

Kedves Rudolf!
Gondolom,konkrétan  erre a Kunyi családra vagy kíváncsi. Mivel ismered
Éliás születési idejét, akkor nyilván láttad az anyakönyvet is. Abból
megtudni, szülei: Kunyi Franciscus és Veronica Szabó voltak. Ezután az
indexelt adatok keresőjénél érdemes beírni a szülők nevét (apa, anya),és
első lépésben a hely rovatba Ada, Bács-Bodrog, Magyarország, így
kiderül, voltak-e Éliásnak testvérei. Ha szerencséd van, esetleg kiderül
a szülők származási helye is, ez nem egységes az anyakönyveknél. A
legidősebb gyerek születési idejéből visszaszámolva Adán célszerű
keresni a szülők házasságkötését. Itt megint szerencse kérdése, Adán
házasodtak-e és mennyire részletes az anyakönyvi bejegyzés (házasulók
neve, életkora pl.). Mindenesetre így próbáld felgöngyölíteni a nagyobb
családot.
És még egy javaslat: mivel ismerted Éliás születési és házasságkötési
idejét, helyét, ehhez kapcsolódóan a vallását is, kérdés feltevésénél
célszerű megírni ezeket az adatokat, a segítőnek ezzel segítve.

Üdv, Lengyel Gabi