[Csaladtortenet 2] honnan érkeztek

Lemil lemilpromo at gmail.com
2023. Jún. 6., K, 09:44:08 CEST

Kedves Felicián,

tudom, hogy Boemiához (vagyis Csehországhoz) földrajzilag egyáltalán nem
passzol, de a kutatásaim során egyszer már én is ráfutottam erre a
"Brachiensis" szóra 18. századi bánsági anyakönyvben (sajnos már nem
emlékszem melyikben, rengeteg ilyen átment a kezeim között), ott viszont
Dalmatia-hoz kapcsolódott, nem Boemiához. Akkor utánanéztem és
kiderítettem, hogy az egyik horvát sziget (Brač, magyarul Brács) latin neve
Brachia, illetve Bracchia volt. A Brachiensis pedig ismereteim szerint azt
jelenti, hogy Brachia-ból való, Brachia-i. A "Circulo" meg olyasmit jelent,
hogy "körzet".

Persze semmi garancia nincs arra, hogy itt is erre utal a bejegyzés, de ha
nem lesz jobb megfejtés, akkor mint lehetséges opciót talán érdemes
figyelembe venni.

Üdv,

Tóth Tibor