[Csaladtortenet 2] Galíciai kutatás, Gluskiewicz

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Jún. 21., Sze, 19:13:55 CEST

Kedves Listatagok!

Egy kis segítséget vagy iránymutatást, ötletet szeretnék kérni. Van egy
család, Gluskiewicz Mihály és Szabó Cecília, akiknek a gyerekei többnyire a
kárpátaljai térségben születtek és házasodtak. (Rahó, Kőrösmező, Técső,
Nagybocskó, Máramarossziget, stb.) Viszont van a gyerekek között (legalább)
egy, aki Galíciában született, a halotti bejegyzésbe feljegyezték Buszkot,
és meg is találtam a hozzá tartozó keresztelést. Az az érdekes, hogy nem ő
az első és nem is az utolsó a sorban, de előtte és utána is születtek
testvérek a kárpátaljai térségben.

Buszk anyakönyvei "kulcsosak" a FamilySearch-ön, de elmentem egy
FamilySearch központba, és átlapoztam a lehetséges időszakot. Csak az előbb
említett egyetlen testvért (Gluskiewicz Mária) találtam meg (aki amúgy nem
korlátozott filmen szerepelt), a "hiányzókat" nem.

Az egyik (feltételezett) testvér gyászjelentésében "kiewi Gluskiewicz"
szerepel. Az említett Mihály pedig harmincados volt, a kereszteléseknél
megjelenik a "D." a neve előtt, úgyhogy valamiféle nemesség is lehet a
dologban. Sajnos, Mihály halottija nincs meg.

Hogy lenne érdemes folytatni a kutatást? (Mármint azon kívül, hogy Buszktól
kiindulva végignyálazom egész Galíciát.)

Előre is nagyon köszönöm a tippeket!

Üdv:
Peti