[Csaladtortenet 2] Lőrincz-Szöllősi házasság (Zala)

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2023. Már. 9., Cs, 21:43:44 CET

Kedves Kutatótársak!

Évek óta nem tudok továbblépni az egyik Zala megyei ágamon. Megosztom
veletek, hátha van valakinek ötlete.

Ükapám, Lőrincz József 1845-ben született Ventén (ma Petrivente),
keresztelési bejegyzése a tótszentmártoni katolikus anyakönyvben
található. Szülei Lőrincz Imre és Szöllősi Anna voltak. Úgy tűnik, ő
volt a legidősebb gyermek, utána még született legalább 4 testvére,
György (Szentbalázs, 1848), Imre (Szentbalázs, 1849, meghalt 1851-ben
Ventén), Éva (Szepetnek, 1853) és János (Borsfa - Bánokszentgyörgyi
akv., 1857).

Egy Szöllősi Anna halotti bejegyzése megvan a bánokszentgyörgyi
anyakönyvben 1879-ből, özvegynek írják, de a férj nevét nem tüntették
fel. Lakhelye Borsfa, tehát valószínűleg ő lesz az ükanyám. 65 évesnek
írják, születési helynek Komárom van feltüntetve, de a jelzett
időszakban (+/-10 év) nem született Szöllős Anna sem Kiskomáromban, sem
Homokkomáromban. Ugyanakkor született egy törvénytelen Szölösi János
Homokkomáromban 1842-ben, anyja neve Szölösi Anna. Valószínűnek tartom,
hogy ő a keresett Anna, tehát biztos, hogy 1842. április 21. és 1844
decembere között kellett hogy házasságot kössön Lőrincz Józseffel. De
nem találom a házassági bejegyzésüket sem Homokkomáromban sem máshol a
környéken.

Kerestem Lőrincz József halálát is, végignéztem a bánokszentgyörgyi
halotti anyakönyvet az utolsó gyerek születésétől Anna haláláig, de nem
találtam meg. A környékbeli anyakönyveket szintén végiglapoztam,
eredménytelenül.

Nincs meg Anna születése sem. A familysearch keresőjében talált Szöllős,
Szöllősi Annák közül egyik sem valószínű, mert egyrészt Zala megye másik
táján születtek, főleg a Balaton-felvidéken, másrészt azokban az
anyakönyvekben sincs Lőrincz-Szöllős házasság.

És persze Lőrincz Imre születését sem találom. Korban passzolna egy
1812-es születési Imre, aki Lentiben született, de a házassági bejegyzés
hiányában nem tudom bizonyítani, hogy ő lenne az ükapám.

Bízva a lista kollektív bölcsességében és tapasztalatában, várom az
ötleteket, javasolatokat.

Köszönettel,
Hegedüs Gyula