[Csaladtortenet 2] elakadás

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Már. 10., P, 11:13:58 CET

Kedves Kutatótársak!

Van egy ágam, amit időről időre előveszek, és időről időre elakadok vele.
Ükmamám, Murai Mária 1880-ban született Sátoristyán (Nagynyárád
anyakönyve), szülei Murai József és Markovits Anna. Két nővérét találtam
meg a nagynyárádi anyakönyvben (Anna 1856, Terézia 1858). A szülők
házasságát (meg persze a korábbi generációkat) keresem, ezidáig
sikertelenül. Próbáltam lokalizálni Markovits Anna születési helyét, és ez
alapján a házasságkötési helyet, de eddig nem leltem meg. (Nagynyárádot,
Szajkot, Marijancit, Zombort lapoztam át.)

Halottit sem találtam még a szülőkhöz, valószínű Batinába költöztek, mert
ükmamám itt házasodott (és a három keresztelési bejegyzés alapján Murai
József uradalmi hajdú volt, tehát "mobilis" szakmával bírt). Viszont innen
már nem érhető el online a számomra kérdéses időszak online, és személyes
kutatásra eddig nem volt lehetőségem.

Ha lenne valakinek ötlete, hol érdemes még keresni a Murai-Markovits párt,
akkor minden tippet hálásan köszönök! :)

Üdv:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*