[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2023. Már. 14., K, 06:35:24 CET

Kedves Kutatótársak!

Az a közös tudásunk, hogy a felekezeti akv-ek adatait a plébánosok
rendszerint (iobb esetben)  emlékeztető cetlikre írt adatokból
teljesítették (és nem pusztán  emlékezetből), ennek minden
következményével! Mert a cetlik eleve hiányosan vagy roszzul lettek
kitöltve, vagy csak simán elveszhettek, stb. [Csak emlékeztetőül: Apám
szemtanúja volt a '70-es években, amint a villányi plébános év elején
kiment a temetőbe, és a sírokról összeírta, hogy "ezt is tavaly temettem,
ezt is itt ...", ugyanis teljesítenie kellett a másodpéldányok leadását a
püspökség felé!]
Na mindegy, az FS megőrzött nekünk egy ilyen, már-már kutatástörténeti
értékkel bíró cetlit, itt a kép és a link is.

Szerintem érdekes, talán megőrzésre is méltó!

üdv:

gy.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLR-P7ML-H?i=108&cat=424823