[Csaladtortenet 2] szépapámat nyomozom

fekete tibor tiborf at yahoo.com
2023. Már. 14., K, 08:00:05 CET

Kedves Péter, a "Gyenekovátz" helységben a horvátországi Gyelekóc - ra tippelek (horvátul: Đelekovec) amely magyarul külömböző formákban szerepel, plusz félrehallás is előfordulhat. Igaz a bejegyzésben  "Schlavonia" szerepel, de hiányos földrajzi ismeret is fennállhat. Lehet fölösleges is említenem, a "Lak" a Baranyabán melletti Főherceglak falu.

Gyelekóc – Wikipédia

|   |    |

|   |
Gyelekóc – Wikipédia

  |   |

https://adt.arcanum.com/en/search/results/?list=eyJxdWVyeSI6ICJnamVsZWtvdmFjIn0&per_page=20
https://adt.arcanum.com/en/search/results/?list=eyJxdWVyeSI6ICJneWVyZWtvdmVjeiJ9

https://adt.arcanum.com/en/search/results/?list=eyJxdWVyeSI6ICJneWVyZWtvdlx1MDBlMWMifQ
Üdv, Tibor

Sent from Yahoo Mail on Android

  On H, márc. 13, 2023 at 15:26, Janzsó Péter<janzsopz at gmail.com> wrote:   Kedves Kutatótársak!

Beleakadtam egy kis kuszaságba, amivel nem boldogulok, ezért szeretnék
segítséget kérni.

Szépapámnak a második felesége volt szépanyám, Markovits Anna. 1855. ápr.
30-án házasodtak Mohácson, mindketten özvegyek (Markovits Anna első férje
Takács János volt, így Takács Annaként szerepel):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-SMP5-Q?mode=g

Szépapám első felesége Miskolczi Anna volt, aki 1854. nov. 23-án hunyt el,
ez alapján 1807 körül születhetett.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS64-N3XH?i=344&cat=427359
Születési helye Maria Theresiopolis, vagyis Szabadka. Csakhogy itt nem
találtam a házasságukat 1826-1833 között.

Az első házasságból legalább 3 gyermek született:
- Ferenc, keresztelése: Szata, 1834. jan. 17.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G99X-SVL8
- Rozália, házassága: Nagynyárád, 1851. jan. 26.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS64-N35G?mode=g
Ez alapján 1831 körül született, de a születési helyet én Gyenetovácz-ként
olvasom, és Google-val sem találtam ilyen várost/falut.
- József, házassága: Nagynyárád, 1863. okt. 25.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS64-N3L5
Ez alapján Szatán (Sotin) született 1831 körül, de ott nem találtam a
keresztelését.

Sajnos, a szépszüleim (id. Murai József, Markovits Anna) halálozását nem
találtam még meg (néztem Nagynyárádot, és az elérhető éveket 1867-ig
bezárólag Hercegszöllősön és Kiskőszegen).

Lenne valakinek ötlete, hogy lenne érdemes még "lenyomozni" a szépapámat?
Valószínűleg az első házassági bejegyzés, vagy a halálozás segítene, így ha
ezekhez akadna egy-két segítő gondolat, már azért is hálás lennék. :)

Köszönöm szépen előre is, ha valaki foglalkozik a kérdéssel!

Üdv:
Peti
--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*