[Csaladtortenet 2] Török József és Grosz Erzsébet házassága

Alexandra Fleischer fleischer.alexandra at gmail.com
2023. Már. 23., Cs, 19:22:23 CET

Kedves kutatótársak,

Keresem Török József és Grosz Erzsébet házassági bejegyzését. A házasság
feltételezett dátuma: 1892-1893 (első gyermekük 1894-ben született, illetve
a feleség 1981-ben ).

Török József, szül.: Körmend, 1869.06.20, Grosz Erzsébet Emília, szül.:
Alsólendva, 1873.04.19.

A férj római katolikus vallású volt, a feleség izraelita, aki az esküvő
előtt megkeresztelkedett.

A pár Alsólendván élt, később elköltöztek. A férj jegyző volt.

Átnéztem az alsólendvai (feleség szülőhelye) katolikus házassági
anyakönyveket 1890-től (akkor volt a menyasszony 18 éves) 1895-ig, de nem
találtam semmit.

A kereszteléseket is átnéztem, de nem találom nyomát, hogy Grosz Erzsébetet
Alsólendván megkeresztelték volna.

Ugyanebben az időszakban átnéztem a körmendi (férj szülőhelye) keresztelési
és házassági anyakönyveket, de szintén nem találtam semmit.

A férj születési bejegyzésében nem szerepel széljegyzetben a házasság. Azt
nem szokták feltüntetni?

A feleség születési anyakönyvében nincs bejegyzés, mert az izraelita
anyakönyvbe nem jegyezték be a katolikus házasságot.

Az első gyermek születésénél mind a férj, mind a feleség római
katolikusként szerepel.

Ha sem a feleség, sem a férj szülővárosában nem házasodtak, akkor vajon hol?

Csatolom a férj és feleség és az első gyermekük születési anyakönyvét.

Köszönöm a segítséget!
Szandra