[Csaladtortenet 2] halotti bejegyzés kiolvasása

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2023. Május. 13., Szo, 21:01:39 CEST

Kedves Kutatótársak.
A mellékelt kép jobb oldalán az alsó harmad határán látható 1728 évszám
feletti bejegyzés értelmezésében kérnék segítséget.

Értem, hogy (1727) dec. 20-án 57 éves korában elhunyt (temették) Gábor
Gábriel János hosszúhetényi plébános, és a gyászmiséjén több pap is
koncelebrált. Az első a pécsváradi plébános megbízásából egy kapucinus
szerzetes (a pécsváradi plébános ekkor Faber György volt, aki név szerint
biztosan nem szerepel a szövegben)???, a második Horvat János
berkesdi plébános. (... me Joanne Horvat Berkesd.). A harmadik Farkas
György - és a kérdés: melyik településen volt Farkas György plébános? Én
csak a szó végét tudom értelmezni: ...iensis. Utána a negyedik pap Joanne
Draksicz bogádi plébános, majd az elhunyt kora (aetatis suae Annor 57). És
az utolsó mondatot nem tudtam kiolvasni, talán kora reggel hunyt el?
(Mortuus de mane inopimate? inrentus?. Mondjuk ez nem tűnik fontosnak.
Farkas György szolgálati helye érdekel jobban!

Köszönöm, ha valaki megpróbálja!

üdv:

gy