[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség kérése - 1853 Nárai, Vas m.

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2023. Nov. 11., Szo, 21:15:31 CET

Kedves Anna és József!

Nagyon köszönöm a segítséget.
Katolikus anyakönyvek kiolvasásával már nyúltam mellé, azért nem mertem
saját kútfőre támaszkodni.

Ez a bejegyzés több, mint furcsa, mert a jánosházi zsidó anyakönyv szerint
egy hasonló nevű szülökkel, 1854-es születéssel egy úr Grósz Móritz néven
kötött házasságot 1876-ban Aufferber Johannával, de legidősebb lányuk
születési bejegyzésében, 1878-ban ugyanott, Jánosházán már József.
Sehol, egyetlen iratban nem merül fel, hogy József katolizált volna.

Természetesen előfordulhat, hogy élt egy Grosz Jakab és neje Deutsch
Rozália, akiknek született egy József nevű fiúk 1853-ban Ölbőn, és egy
másik, ugyanilyen nevű pár, akiknek szintén született egy fiúk 1854-ben a
kb. 4 km-re lévő Hegyfaluban, de a bejegyzések pontosságát ismerve,
semmilyen adat nem 100%-ig biztos.

Hogy ki lehet Grosz Ignác, aki szintén apaként van megjelölve, nem tudom.

Köszönet!
Klári

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com