[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség kérése - 1853 Nárai, Vas m.

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2023. Nov. 11., Szo, 22:49:50 CET

Kedves József!
Köszi, ez teljesen logikus, amit írsz, és igazad is lehet.
De az Ignatius (ez van odaírva) az Ignác latin formája.
Melyik latin szó jelenti azt, hogy "született"? Latin tudásom enyhén szólva
hiányos, de nem találtam hasonló szót a latin szótárban, még az "ignire"
áll a legközelebb hozzá, de az "meggyújtani"-t jelent. Az "ignitum" lenne a
"meggyújtva" - ennyire nem tudott volna latinul a pap, vagy én nem tudok
róla, hogy így is szokták jelezni a származást?
Üdv,
Anna

József Németh <jozsefnemeth424 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. nov.
11., Szo, 21:28):