[Csaladtortenet 2] Katonapap újra

Ágnes László 2010lagi at gmail.com
2023. Nov. 16., Cs, 16:22:15 CET

Kedves Levlista!

A tegnapi kérdésemet szeretném egy kicsit körülírni.

A mellékelt képen - amit ma remélem sikeresen csatolok -
látható személyről kérdeznék (A képek az 1870-es években készülhettek):
Mivel ő felnőttként pap lett, ezek a képek utalhatnak-e rá?
Nekem egyedül a gallér alól kilógó kis fehér gallér sugallja, hogy papként
szolgált.
Más katonaábrázolásokon nem láttam ilyent, vagy ez sima katonai ruha?
A kiegyezés után a 20 évüket betöltötteket besorozták, a papokat,
papnövendékeket
is, legfeljebb felmentést kaptak bizonyos kötelezettségek alól.

Köszönttel: László Ágnes