[Csaladtortenet 2] dokumentumok megmentése

Magdolna Kalocsai kalocsai.magdolna at gmail.com
2023. Nov. 21., K, 03:39:49 CET

Kedves Kutatótársak!

Tanácsot szeretnék kérni. Kaptam néhány, számomra nagyon értékes, régi,
családi dokumentumot és fényképet. Szeretném megőrizni őket (többségük
több, mint 100 éves). Sajnos elég dohos, kellemetlen szaguk van, ami
messziről is érezhető. Hogyan, mivel tudom megállítani a dokumentumok
(többnyire szerződések, anyakönyvi kivonatok) állagának romlását? Mi a
módja a dokumentumok "tartósításának"?
És még egy kérdés: a legértékesebb darabra sajnos valaki tollal ráírt, ezt
el lehet tüntetni valamivel? Szerencsére nem az eredeti szövegre, hanem
közvetlenül az alá írt. Egy 1905-ös szerződés, amit Metternich Paulina írt
alá (ükapámmal szerződött). Nagyon elcsúfítja a pár évtizede rájegyzett
szöveg. Arra gondoltam, hogy akár a bajnai Metternich kastélynak is
kölcsönadhatnám egy kiállítás erejéig, de így nem merem felajánlani (az
iratot előttem őrző, nagyon kedves rokonaim egyike írta rá, hogy "Nagyapa
szerződése".)

Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv:
Kalocsai Magdi