[Csaladtortenet 2] Polgárjog

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2023. Nov. 27., H, 16:11:07 CET

Kedves Listatagok !
A polgárjog feltétele volt a saját ingatlantulajdon is, így eleve szükséges
volt, hogy a városban ingatlanja legyen,
annak, aki polgárjogot akart szerezni, tehát az ingatlantulajdon szerzése-
legalábbis egyes tipusainál aligha volt polgárjoghoz kötve.
 A városlakóknak csak szűk kisebbsége számított polgárnak, Pesten és Budán
1686-1848-ig összesen csak 16145 fő kapott polgárjogot.
Üdv.: Ákos

Ferenc Nagybaczoni Molnár <nagybaczoni3 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023.
nov. 27., H, 14:17):