[Csaladtortenet 2] Fwd: Kubicza József - Kerekes Johanna

Katalin Fleischer fkatavp at gmail.com
2023. Okt. 11., Sze, 11:36:06 CEST

Kedves Tagok!

Először is üdvözlök mindenkit! Nemrég csatlakoztam a levelezőlistához, de
eddig csak figyeltem, hogyan is működik.

Most én is segítséget szeretnék kérni!

Kubicza Józsefet (Josephus) kutatom, aki Kerekes Johanna bárónő férje volt.

Ami tudok:
Kerekes Johanna 1776.07.11-én született Nagyszombat településen, és elvileg
1806.03.24-én hunyt el Vág-Ujhelyen.(A csatolt Kubicza családfa szerint) A
születési anyakönyvet megtaláltam, a halottit (még) nem.
Kubicza Józseffel (Josephus) 1798.08.16-án kötött házasságot. Erről is
megvan az anyakönyvi bejegyzés.

Kubicza Józsefről a Hadtörténelmi Közlemények 1938. évfolyamában (39.
kötet. Budapest, 1938) megjelent „Báró Kerekes Zsigmond a Márta
Terézia-rend lovagja.” ( Hadtörténelmi Közlemények 39. évf. 1. sz. (1938.) (
https://epa.oszk.hu/00000/00018/00204/pdf/EPA00018_hadtortenelmi_1938_153-204.pdf)
című cikkben azt írták: „Kerekes Zsigmond legkisebb lánya: Johanna bárónő
(Nagyszombatban volt az esküvő) 1789. aug. 16-án családja élénk
ellenzésével dacolva férjhezment Vágújhelyre nemeskürthi Kubitza Józsefhez,
ki több vármegye táblabírája volt.” (Az esküvő dátuma itt nem helyes, mert
1798-ban volt) „A rokonok mint „tóth tanulót" írják, akibe „Johanka
szerelmes lett". (L. id. perirati levelek.)”

Vágújhelyen egy Kubicza Józsefet találtam, aki 1935-ben született.
Anyakönyvi bejegyzés megvan, de kép nincs hozzá. Az apja Kubicza Miklós,
aki Trencsén vármegyében Kisucza-Ujhely mezőváros főbírója volt, neki Mária
Terézia 1741-ben nemesi címet adományozott, amit 2 fia, Miklós és József is
megkapott. (Honismeret 44. évf. 3. sz. (2016. június) (
https://epa.oszk.hu/03000/03018/00238/pdf/EPA03018_honismeret_%202016_3.pdf
<http://oszk.hu>) 84.oldal) Az ő apja Kubicza András a cikk szerint
1701-ben született.

Itt zavarodtam össze. Adott egy 22 éves bárónő (Kerekes Johanna), aki
férjhez megy egy 63 éves (?) nemeshez, akit a család „tóth tanulónak” ír
le? Illetve Kubicza József és a nagyapja, András között mindössze 34 év
különbség lenne? Vagy létezik egy később született Kubicza József is?
Sajnos a Kubicza családról nem sok információt találtam a FS-n.

A Kubicza család neten elérhető családfáját csatolom.

Illetve idelinkelem a FS családfát: Johanna Kerekes (1776–1806), Josephus
Kubicza (1735–1806) • Landscape View • Family Tree • FamilySearch
<https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/LD9G-VN5>

Ha bárki további információval tud szolgálni, nagyon hálás lennék érte!

Fleischer Katalin