[Csaladtortenet 2] [MACSE: 28720] 2023 - Dunántúli nemes családok

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2023. Okt. 14., Szo, 08:23:38 CEST

Csütörtökön a BFL-ben összefutottam a könyv családfakutatást végző
szerzőjével. Megkérdeztem - az itt kialakult polémia kapcsán -, hogy mi
alapján kerültek be, vagy maradtak ki családok? A válasza az volt, hogy
alapvetően a néhai Szluha Márton által haláláig összegyűjtött és
összerendezett családok kerültek bele  amikhez ő, akivel találkoztam,
gyűjtött még kiegészítő infokat (személyeket, adatokat). Emellett néhány,
mások által összeállított családfa került még a kötetbe.

Tehát, ha jól értelmeztem, akkor *nem is volt cél* a teljes, adott
földrajzi egységen élt nemesi családok gyűjteményének összeállítása, *hanem
csak* a Szluha Márton által megkezdett munka véglegesítése és könyv
formában, a Szluha-életműsorozat részeként történő megjelenítése.

Hogy maga a szerkesztés és megjelenítés mennyire áttekinthető vagy logikus,
azt pedig mindenki eldönti majd, aki kézbe veszi a kiadványt* (spoiler: ez
is és Nógrád megyéé is kapott negatív kritikát olyanoktól, akik kézbe
vették).*

Üdv,
Krisztián