[Csaladtortenet 2] Segítségkérés Zsirai Ferenc születési idő, hely

Gelányi Bence gelanyibence at gmail.com
2023. Okt. 26., Cs, 10:19:38 CEST

Kedves Karcsi!

Pedig Zsirai Ferencet Takácsiban keresztelték 1850. okt. 2-án.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-R593-DM?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV53B-XW9

Kovácsics Erzsébettel való házasságkötése a pápai evangélikus anyakönyvben
található (1874. febr. 11.).
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSJ8-ZHQZ?i=244&cat=205499

Úgy indultam neki, hogy mivel az első, 1874-ben született gyermeknél fel
van tüntetve, hogy az apa helv. hitv. (azaz református), az anya pedig ág.
hitv. (vagyis evangélikus) vallású, így először is megnéztem a takácsi ref.
anyakönyvben az 1874 és előtti pár év házasságkötéseit. Mivel itt nem
találtam meg a szülők esküvőjét, egy gyors kereséssel kiderítettem, hogy
Takácsi a pápai evangélikus egyházközség filiája volt, ezért elkezdtem
nézni az ottani házasságkötéseket is 1874-től visszafelé (szerencsére nem
sok volt), és szinte azonnal meg is lett. Aztán egy keresés Zsirai Ferenc
születésére az FS-en.

Zsirai Ferenc anyjaként Nagy Sára van feltüntetve, azonban a kereső talált
még két gyermeket, ahol az apa stimmel, viszont az anya Tót Sára.
https://www.familysearch.org/search/record/results?count=20&q.anyDate.from=1830&q.anyDate.to=1865&q.anyPlace=Veszpr%C3%A9m%2C%20Hungary&q.fatherGivenName=mi%2A&q.fatherSurname=zsira%2A&q.motherGivenName=sara

Zsirai Mihály halálakor is Tót Sára van feltüntetve házastársként (1886.
dec. 4.)
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-R3HG-8?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3M-NB3R

Tót Sára 1888. ápr. 23-án hunyt el.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-R3HN-7?cc=4133831&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6N3M-JLNX