[Csaladtortenet 2] Hochmayer/Major Mária/Marianna

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Sze. 13., Sze, 12:33:42 CEST

Kedves Kutatótársak!

Az alábbi kereséshez szeretnék segítséget kérni, mert én már kifogytam az
ötletekből.

Hochmayer Marianna (vagy néhol Major Mária) első férje Csán (vagy Csányi)
István, 1824-1826 között született 3 gyermekük Mezőörsön, majd Csán István
elhunyt, az özvegy pedig 1830-ban újraházasodott Sándor Józseffel. Sajnos,
ebben a bejegyzésben a menyasszony szüleit nem tüntették fel, csak azt,
hogy Csán István özvegye. Hochmayer Marianna 1875. június 22-én hunyt el
Mezőörsön: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSBY-99M1-P
Születési helyeként Nádasd pusztát jelölték meg. Amennyire le tudtam
nyomozni, ez Hántához tartozott, amit Kisbéren anyakönyveztek. Kisbéren
találtam is egy Mariannát, akinek Major Jakab volt az édesapja (1805. márc.
13.):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-X53X-M?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXCGK-BHC
Ami elbizonytalanít, az az, hogy a szülőpárhoz (Major Jakab és Juhász
Magdolna) nem találtam több testvért.
Hochmayer Marianna legtöbb gyerekénél a keresztszülők Hochmayer Mátyás (az
ő vezetéknevét mindig abban a formában írták a
Major-Hoffmajer-Hochmajer-Hohenmajer tengelyen, mint Mariannáét) és
Sauer/Savanyó Rozália. Ehhez a házaspárhoz a FS index keresőjében nem
találtam gyermeket, ami segíthetett volna lokalizálni őket. Tippem szerint
Mátyás Marianna testvére lehetett.

Csán Istvánhoz egy esetleg passzoló keresztelést találtam 1805. jan. 27-én
Kajárpécen:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-XQ9K-S9?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXCGK-4NZ

Ami zavarba ejtő, hogy nem találom a házassági bejegyzést, pedig
égre-földre kerestem (Mezőörs, Pázmándfalu, Pér, Kisbér, Ászár, Tárkány,
Bakonyszombathely, Táp, Nyalka, Bana, Bársonyos, Kajárpéc, Császár,
Győrszemere, Szombathely - itt csak azért, mert az egyik gyermeknél
Hochmayer Mátyás keresztapához azt írták, szombathelyi kereskedő). Érdemes
még valamelyik anyakönyvet átlapozni? Vagy házassági bejegyzés hiányában
mennyire tűnik valószínűnek, hogy az említett keresztelések a keresett
személyekhez tartoznak?

Minden meglátást örömmel veszek.

Köszönöm:
Peti