[Csaladtortenet 2] apró örömök a kutatásban

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2023. Sze. 15., P, 14:33:29 CEST

Kedves Kutatótársak!
Régóta keresem az anyakönyvi bizonyítékát annak, hogy az ellenreformáció
idején, amikor az Esterházyak re-katolizáltak (Fertődön, az Esterházy
kastélyban olvastam erről), sok evangélikus menekült ill. vándorolt Tolna
megyébe. Konkrétan Sárszentlőrinc evangélikusai érintik a férjem ágát.

Bár nem a keresett család, de mégis jó érzés, hogy találtam most egy ilyen
szálat a sárszentlőrinci halotti anyakönyvben. 1757. auguszus 18.: "Szokodi
Ádám Beziről jött gazda leánya Kata, mintegy 12. esztendős korában megholt,
énekszóval eltemettetett." És valóban megtaláltam ott a születését (+
anyját, testvéreit):
https://www.familysearch.org/tree/person/details/GLXF-T2Q
Lesz még több is... ;)

További jó kutatást mindenkinek!