[Csaladtortenet 2] erzsébetvárosi Lukács család

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2023. Sze. 22., P, 14:26:18 CEST

Kedves János!
Minden Skultéti/y család felvidéki eredetű, de azért szlováknak nem
mondanám őket. A többségük valószínűleg a középkor folyamán erdőirtás és
ott falu létrehozása céljából betelepült német telepes volt, akik az
1700-as évekre már két- vagy három nyelvűekké váltak, vagyis egyformán
beszéltek szlovákul és magyarul is. Nem hinném, hogy egyáltalán felmerült
bennük, hogy ők (németek,) szlovákok vagy magyarok-e, mert a Magyar
Királyság állampolgárai voltak, az volt a lényeg.
NJ

dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. szept. 22.,
P, 13:56):