[Csaladtortenet 2] Érdekesség: iker harmadnapra

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2023. Sze. 24., V, 17:46:26 CEST

A keresztelési anyakönyvezés eredetileg nem a születés, hanem a keresztelés
időpontját rögzítette. A keresztelés pedig nem mindig történt meg a
születés napján.
Nekem is volt egy ikerpárom az 1830-as években, akik között kb. egy hónap
különbség volt. Sokáig töprengtem, az eseten, mire rájöttem, hogy az egyik
újszülöttet valamiért csak hetekkel később keresztelték meg.
Azóta kicsit óvatosabban kezelem a születésnapokat. A későbbi
anyakönyvekben már mindkét időpontot bejegyezték az egyházi anyakönyvekben.

Janzsó Péter <janzsopz at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. szept. 24., V,
13:15):