[Csaladtortenet 2] Bukovinai kutatás

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2023. Sze. 25., H, 12:05:50 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egy amerikai rokonnal közös őspárunk Gluszkiewicz Mihály és Krieger
Karolina. 1812-1823 között 6 gyermekük keresztelését (r.kat.) találtam meg
Bojánban. (Védett film, de FamilySearch központban meg tudtam tekinteni.)
Az utolsó gyermeknél (szerencsére) beírták, hogy az anya czernowitzi
származású, ezért gondolom, hogy az esküvőt is itt tarthatták. Sajnos,
Czernowitzból hiányzik az 1798-1827 közötti időszak. Rokon bácsi szeretne a
"végletekig" eljutni (bevallom, én is :D), ezért abban gondolkozunk, hogy
egy helyi kutatót keressünk. (Bár, gondolom, a háborús helyzet miatt a
helyieknek "kisebb bajuk is nagyobb ennél".) Próbáltam keresgélni a
Google-n, de nem sokra jutottam. Esetleg van valakinek ilyen irányú
tapasztalata, esetleg konkrét tippje olyan személyre, aki foglalkozik
ilyesmivel?

Gluszkiewicz Mihályról azt lehet tudni, hogy 1825-ben özvegyként
újraházasodott, ekkor már Láposmezőn élt. Második feleségétől született
gyermekei többek között Rahón, Kőrösmezőn, Máramarosszigeten,
Buszkban (Galícia) születtek. Mihály kezdetben adóhivatali írnok, később
(az 1830-as években) harmincados vámtisztté nevezték ki. Ezzel kapcsolatban
melyik levéltárban lenne érdemes anyagot gyűjteni? Van rá esély, hogy
(mivel a Monarchia tisztviselője volt) Bécsben őrzik az erről szóló
iratokat?
A neve "ránézésre" lengyeles hangzású, de az egyik fiánál megjelent a
"kiewi" jelző mintha nemesi előnév lenne, ami utalhat akár az apa
származására is (ez a fiú 1823-ban született Bojánban, úgyhogy nem az ő
születésére vonatozik).

Minden ötletet, iránymutatást előre is köszönök!

Üdv:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*