[Csaladtortenet 2] Nagy János

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Ápr. 21., V, 08:22:23 CEST

Kedves Kutatótársak!

Egy rejtvény megfejtésében szeretnék véleményeket kérni.

Adott Nagy János gyimóti ifjú legény, aki 1820. január 26-án elvette Balog
Juliannát Nagyszöllősön (evangélikusok). A vőlegény szüleihez gyimóti Nagy
János és Horváth Katalin vannak írva.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS54-QQYR-D?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6NSB-M4VV

A gyimóti evangélikusokat Homokbödögén anyakönyvezték.

Adott a homokbödögei anyakönyvben egy 1800. május 22-én keresztelt János,
ahol csak az apa neve van feltüntetve, Nagy János. Ezzel (majdnem) nyert
ügynek néz ki a dolog.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSRX-M464?cat=199090
Lapozgatva kiderül, hogy Nagy János felesége Nagy Judit volt, akit néhol
Horváth Juditként írtak be. Pozitívum, hogy a vezetéknév (néhol) stimmel,
negatívum, hogy a keresztnév nem. Továbbá, ez a család homokbödögei volt,
nem gyimóti. 1793-1816 között 12 gyermeket találtam (köztük volt egy
ikerpár). Nagy János és Nagy Judit 1793. június 14-én házasodtak.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSRX-MCTB?i=264&cat=199090

Ezen kívül adott egy másik pár: Varga Péter és Vajda Katalin, akik 1797.
február 14-én házasodtak.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSRX-MCPB?i=267&cat=199090
Ami emellett a pár mellett szól, hogy ők gyimótiak voltak, a feleség
keresztneve stimmel a feltételezett fiuk házassági bejegyzésében, sőt ebben
a bejegyzésben az egyik tanú Vajda Ferenc gyimóti jobbágy, tehát a Vajda
név is felbukkan.
Csakhogy: Nagy Péternek és Vajda Katalinnak nem találtam János nevű fiukat!
Kimaradt volna az anyakönyvből? Ugyanis az 1797-es házasság dacára az első
gyermeküket 1801-ben találtam (Pál). Az eltelt 4 évben születhetett volna
akár egy János nevű fiú is.
(6 gyermeküket találtam egyébként, és itt is vannak "lyukak": 1801 Pál,
1803 Katalin, 1807 Erzsébet, 1810 Erzsébet, 1811 Ferenc, 1818 Péter.)

A kérdésem a következő: ti melyik szülőpárt fogadnátok el? Nagy János +
Nagy/Horváth Judit vagy Nagy Péter + Vajda Katalin? Én hajlok az utóbbira,
de bizonytalan vagyok, ezért szeretnék másodvélemény(eke)t kérni. :)

Köszönöm:
Peti

--
*Janzsó-Berend Péter Zoltán*