[Csaladtortenet 2] Czeszkut

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2024. Ápr. 29., H, 10:55:41 CEST

Kedves János!

Köszönöm a javaslatot! Én is "szemeztem" vele korábban. Csékutat Halimbán
anyakönyvezték, itt 1744-től indulnak az anyakönyvek. Viszont nem találtam
hasonló családnevet, ezért elvetettem ezt a lehetőséget. Abból indultam ki,
hogy bár nekem kb. 15 évvel korábbi adatokra lenne szükségem, de ha innen
származott az ős, akkor lennie kellene további rokonoknak.

Azt elfelejtettem említeni, hogy találtam egy "talán-rokont": az ő
Gerbavsics András nevű felmenője Rehgraben-ben (magyarul Őzgödör) élt, 1780
körül született. Őzgödör pedig Sóskútfalu mellett van (közúton 3 km). Innen
jött az ötlet, hogy a Czeszkut eredetileg ©eąkut lehet, és a horvát/krobót
kiejtést így sikerült leírnia  magyar plébánosnak. (A családnév
hangzásából gondolom, hogy krobót család volt eredetileg.)

Üdv:
Peti

János Csapó <csapo0818 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. ápr. 29., H,
10:34):